Fra 1. november 2021 skal Toma Facility Danmark varetage rengøringen af flere skoler, institutioner og administrationsbygninger i Aarhus Kommune. Dette sker efter Aarhus kommune har udbudt rengøringen i et udbud, hvor innovation, kvalitet samt social ansvarlighed har været vigtige parametre.
Aarhus kommune har i forbindelse med udbuddet valgt at etablere en ny central rengøringsorganisation under Indkøb & Udbud i kommunen. Afdelingen skal varetage al kontraktstyring og kvalitetskontrol med de nye rengøringsaftaler. Fokus er på at få den ønskede kvalitet i rengøringen og samtidig etablere et partnerskab med de udvalgte leverandører om både optimering og udvikling af de udførte services, men også om en fælles indsats i forhold til at få flere borgere på kanten af arbejdsmarkedet i job. Her vil også Aarhus kommunes Jobcenter spille en væsentlig rolle.
"Vi er naturligvis meget stolte af, at vi fremover skal varetage rengøringen i dele af Aarhus kommune", siger Lars Falkenberg, Administrerende Direktør i Toma Facility Danmark. "Derudover glæder vi os specielt til at løfte opgaven omkring beskæftigelsesindsatsen. At hjælpe borgere fra passiv forsørgelse til job er en vigtig indsats, som først og fremmest hjælper den enkelte borger, men også gavner samfundet, og for os som virksomhed betyder det, at vi får medarbejdere, som udfører et vigtigt job og mest værdifuldt, er glade og tilfredse med deres arbejdsliv.”
Kort om Toma Facility Danmark
Toma er en af de største leverandører af Facility Management i Norden. I alt er vi ca. 4500 dygtige medarbejdere i serviceområderne kantine, rengøring og ejendomsdrift. Toma blev grundlagt af Tore Monsen i Bergen i 1978, og virksomheden ejes stadig af Monsen familien. Toma Facility Danmark har 750 dygtige medarbejdere og er landsdækkende med afdelinger i alle større byer i Danmark. Vi stiller krav til kvalitet, bæredygtighed, uddannelse, og arbejder seriøst med miljø og arbejdsmiljø. Vi er ISO 9001, 14001, 45001 certificeret, og har certifikat på Svanemærket rengøring.